Nyhedsbrev

Kære medlemmer  

Hermed lidt nyheder fra bestyrelsen i golfklubben….  

Efter en fantastisk sommer med masser af golf, kommer her lidt nyheder fra bestyrelsen, specielt mÃ¥lrettet de medlemmer der ikke er opmærksomme pÃ¥ vores bestyrelsesreferater.  

Vi d.d. ca. 650 medlemmer i klubben. Det havde været rart med 40-50 flere medlemmer, men der er kamp om medlemmerne i de forskellige klubber som vi jo har vi mange af i Nordjylland. Tilfredse skal vi dog ikke være og vi vil til stadighed forsøge at hverve flere medlemmer.  

Ved sidste rekrutteringsforsøg, afholdt den 23. august mødte ca. 30 personer op og havde en herlig dag pÃ¥ pay and play banen. Dette har allerede resulteret i 2 nye A-medlemmer. 

Stor ros til centeret og ikke mindst Ejvind Dalgaard fra bestyrelsen.  

Vi har haft store udfordringer med sekretariatet, som jo pÃ¥ grund af medarbejders sygdom i lange perioder har ligget underdrejet, specielt nÃ¥r vi kommer ind pÃ¥ det økonomiske omrÃ¥de. 

Dette har naturligvis haft den uheldige konsekvens at der er gÃ¥et over et halvt Ã¥r inden bestyrelsen fik overblik over økonomien. Heldigvis har Centeret ansat Jan Mikkelsen, som har betydet, at der nu er styr pÃ¥ tingene. Vi hÃ¥ber derfor ogsÃ¥, at nÃ¥r der skal opkræves kontingent næste gang sÃ¥ kører tingene som de skal.  

Fokus på vores økonomi er til stadighed et vigtigt emne.

  

Lidt fra baneudvalget:  

Vores baneudvalg har haft møde med Dan Stage omkring vores bane, hvad sker der? Hvad arbejdes der pÃ¥?  

Hul 10 skal forlænges til et par 4 hul. 

Hul 11 skal ændres til et par 5 hul.  

Man skal sÃ¥ smÃ¥t i gang med at skifte sand i bunkers, sÃ¥ledes at der kommer ens sand i samtlige bunkers.  

PÃ¥ sigt ønsker man at hæve teestedet pÃ¥ hul 16, sÃ¥ledes at man slÃ¥r NED pÃ¥ greenen.  

Disse ændringer vil ske over tid – en tidshorisont fra 1-2 Ã¥r.  

Vær opmærksom pÃ¥ at der nu er røde pæle ved Ã¥en mellem hul 10 og 11.  

Ligeledes er out of bounds pælene på hul 1 (til venstre fra teestedet til grøften) fjernet.

  

Nye konverteringstabeller er kommet fra DGU og mailet til sekretariatet. Vil snarest blive lagt pÃ¥ nettet og hængt op i klubben.  

Ellers arbejder bestyrelsen med forslag til ændringer af vores vedtægter til fremlæggelse pÃ¥ generalforsamlingen i november mÃ¥ned   

Den vigtigste ændring vi har talt om i bestyrelsen er punktet om udmeldelse af klubben, hvor man idag kun kan melde sig ud med 1 mÃ¥neds varsel til 1. december, hvor vi mener det bør være muligt for et medlem at man kan melde sig ud 2 gange Ã¥rligt. Men meget mere om disse ændringer senere.  

Bestyrelsen har indbudt de interne klubber til møde mandag den 15. september i klubhuset for at tale om hvad der rør sig, hvad er godt/skidt/udvikling, med meget mere. Klubberne kan stille med 2 personer hver.  

Ellers sæt kryds i kalenderen vedrørende klubmesterskaberne (se opslag), samt vores klubmatcher den 28. september og 26. oktober.  

Sluttelig en stor tak til greenkeeper og personale, som sørger for at vi har en fantastisk bane at spille på. Utrolig lækker og velholdt bane.

  

Fortsat god sensommer  

Bestyrelsen

  

Nyhedsbrev

Søndag den 6. april afholdt vi åbningsmatch i klubben.

Det blev en rigtig dejlig dag, der var over 100 deltagere, som havde tilmeldt sig. De tilbagemeldinger vi har fået har været følgende: En rigtig god stemning, festligt at vi fik skudt matchen i gang med kanonen fra Aalborg kanonlaug, forrygende morgenmad, samt lækker mad da matchen var slut. På den front var der stor ros til Vibeke og hendes mandskab i køkkenet for anretning og kvaliteten. Dejligt at hun er vendt stærkt tilbage. Der var også ros til matchledelsen, der trods vanskelige vilkår, fik matchen afviklet på flot vis. Tak til Lisbeth Østergaard og Poul Kjeldsen for arbejdet.

Også tak for de fornemme præmier, som blev sponsoreret af Dan Stage m.fl.

Jeg sagde i min åbningstale at der ca. var dobbelt så mange deltagere med, end der var sidste år. Dette er ikke korrekt, sidste år var der ca. 95 der deltog. Så er det sat på plads.

Alt i alt en fremragende dag. Turneringsudvalget og bestyrelsen håber på at de resterende matcher vil få samme opbakning fra medlemmerne.

NÆSTE MATCH ER DEN 4. MAJ, HUSK AT RESERVERE DAGEN. Også denne match bliver sponsoreret af Dan Stage.

For jer medlemmer der ikke var med til åbningsmatchen, kan vi fra bestyrelsens side oplyse om forskellige initiativer – dels fra ejerne og dels fra klubben.

Lad mig nævne det nye Fitting center, opstart af mandagsklubben, regionsgolf der er sat på skinner, en rekrutteringsguppe der vil komme med forskellige initiativer for at tiltrække nye medlemmer (er allerede i fuld gang), sponsorer og matchledere er på plads for hele sæsonen, maling af klubhus, pænere golfshop, baneservice på plads, golfskoler etableret, der arbejdes på en regelaften i maj måned, der arbejdes på halv greenfee ordninger med andre klubber som supplement til de nordjyske samt meget andet.

Der er kort sagt gang i klubben og hos ejerne.´

I øvrigt kan vi henvise til vores bestyrelsesreferat fra vores sidste møde den 10. april 2014.

Skulle nogle af jer have problemstillinger af forskellig art, så send dem gerne via vores mails til bestyrelsen, så vil vi tage os af det. Ligeledes er gode idéer velkomne.

Hav nu alle en rigtig dejlig golfsommer, pas godt pÃ¥ jer selv, hinanden og pÃ¥ vores dejlige golfbane. 

PÃ¥ bestyrelsens vegne
Peter Jervild

 

 

Nyhedsbrev marts 2014

Efter sidste generalforsamling, hvor der blev valgt en helt ny bestyrelse, har vi kunnet mærke at der har været stor forventning til bestyrelsen.

Der gik ikke lang tid før vi fik stillet adskillige spørgsmål, som eksempelvis: Hvordan har I konstitueret jer, er i vågnet op af dvalen, hvad laver I egentlig, hvad med åbningsmatchen, regionsgolf o.s.v. ?.

Det forstår vi godt, det tog ca. en måned før vi konstituerede os (på grund af ferie). De andre spørgsmål vender vi tilbage til. Det vi har oplevet er, at der er engagerede medlemmer som naturligvis ønsker at blive informeret og vi indrømmer gerne, at det ikke er gået for godt. Årsagen vil fremgå længere nede i teksten.

Vi har ikke ligget på den lade side, men hvad hjælper det, når ingen ved hvad der sker i klubben.

Overdragelsen af materialet fra gammel bestyrelse har ikke været optimalt, især for vores kasserer som har stået på hovedet i diverse papkasser og kigget ringbind igennem. Mange andre ting kunne også have været gjort lidt bedre i en overleveringsfase. I den ikke så optimale situation, har vi fået stor hjælp af tidligere formand Jan Mikkelsen og Birgit Stokbro, som har stået til rådighed for vores bestyrelse og har hjulpet os rigtig godt. Så stor tak til Jan og Birgit for indsatsen.

Vi har afholdt 5 bestyrelsesmøder, hvad har vi drøftet, hvad er besluttet?

Den 16. december 2013 havde vi konstitueringsmøde, hvor vi også fik nedsat diverse udvalg, lad mig nævne: Informationsudvalg, baneudvalg, sponsorudvalg, forhandlingsudvalg, turneringsudvalg og regel- og handicapudvalg , senere er der kommet et begynderudvalg til. Vi besluttede også hvilke personer i bestyrelsen, der var på valg efter henholdsvis 1, 2 eller 3 år.

Den 22. december afholdt vi så møde nummer 2, hvor vi drøftede hjemmesiden, den side der er så vigtig for at vi kan få vores informationer ud. En hjemmeside som har været til drøftelse flere gange på vores møder. Vi drøftede vores medlemstal, økonomi, lejeaftale, administrationsaftale som ikke var helt som den skulle være juridisk i forhold til skat og dansk golfunions regler. Vi drøftede sponsorproblematikken, hvor vi har overgivet dette arbejde til ejeren Dan Stage, som så til gengæld sponsorerer alle vores klubmatcher. Vi bifaldt, at Dan kan differentiere greenfee . Dette ud fra at det er bedre at få lidt penge i kassen end slet ingen.

Den 13. januar afholdt vi så et møde omkring vores lejeaftale og administrationsaftale, hvor Dan Stage, hans momsekspert, jurist fra Dansk Golf Union, samt bestyrelsen var til stede. Aftalen blev at der skulle aftales møde med Skat i Thisted omkring de problemer der var i nuværende aftale.

For at gøre en meget lang historie kort, har vi den 5. marts godkendt aftalerne. Det skal dog ikke være nogen hemmelighed at det har trukket tænder ud, og at det måske ikke var lige var sådanne emner vi havde troet vi skulle bruge vores tid på.

På mødet talte vi nærmere omkring rekruttering af nye medlemmer. Nu kan vi oplyse at vi har lavet en aftale med en DGU konsulent Kim Uldahl, som kommer og besøger os den 18. marts KL 10.00 i klubben.

Starttider for interne klubber er blevet drøftet, der ønskes stor disciplin blandt klubberne, at man melder fra i god tid, så Centeret kan sælge de ledige tider.

Golfens dag drøftet.

Genopstart af klub 94. I den anledning kom Ole Secher og Birgit Stokbro med et forslag til en ny klub, med samme formål, navnet er Mandagsklubben, og bestyrelsen har den 5. marts sagt OK. Bliver lagt på hjemmesiden. Tak til begge for det rigtig gode initiativ.

Ny dameklub er oprettet, som spiller tirsdag formiddag. Pia Bender og Kirsten Secher er tovholdere og initiativtagere.

På bestyrelsesmøde den 5. februar, blev bl.a. udmeldingsregler og tilskud til de officielle klubber i klubben drøftet. Tilskuddet kommer fra de 20.000,00 kr. som Vendsyssel sparekasse har doneret. Tilskuddet vil blive fordelt i forhold til medlemsantal i klubberne.

Endnu engang blev hjemmesiden drøftet. Vi har besluttet at 2 medlemmer fra hver klub får adgang til egen hjemmeside. Der etableres gerne et kursus i hvordan man gør.

Årsregulering er foretaget, foreløbig matchplan udarbejdet, samt kontakt til Jetsmark skole, der har oprettet en golfklasse.

5. marts drøftede vi følgende emner: Etablering af kortterminal, som er bestilt og som betyder at når man betaler greenfee går pengene direkte ind på klubbens konto (et krav fra skat). Drøftelse af serviceniveauet fra vores sekretariat, hvor det blev besluttet at sekretariatet spærrer de tider man skal bruge til matcher, men at det er den enkelte klub der klarer alt andet.

Vedrørende scorekort:   Der er ingen fra bestyrelsen som sidder og kigger dem igennem og udregner nyt handicap, det er folks eget ansvar. Vi vil gerne holde et kursus om nødvendigt. Ejvind fra bestyrelsen stÃ¥r til rÃ¥dighed..

Dan Stage har taget initiativ til et 5 ugers ”long distance spillekort” for en given pris. De 5 uger kan ligge i sommerferieperioden og skal være sammenhængende. Dette initiativ er udsprunget af en interesse i at spille Blokhusbanen i sommerferien, hvor mange synes at long distance betalingen for et helt år er for voldsom.

Som I kan høre af det jeg har sagt, har mange emner været drøftet, men ikke ret meget er kommunikeret ud. Årsagen er som I nok kan gætte vores hjemmeside, som ikke fungeret optimalt. Vi har afholdt møde med vores Web master og endnu et møde er planlagt. Vi er af den opfattelse at når vi har afholdt et møde, skal resultatet ligge på hjemmesiden få dage efter, hvis det er relevant.

Desuden skal hjemmesiden – endnu engang – have en oprydning, der ligger gamle ting og sager flere år tilbage. Dette er uacceptabelt

Vi har det sådan i bestyrelsen, at samarbejdet med Dan Stage er meget vigtigt. Vi er afhængig af hinanden, to sider af samme sag. Går det godt for den ene part smitter det af på den anden.

Det har derfor været naturligt for os at overgive juniorelitearbejdet, elitearbejdet i det hele taget til Dan Stage.

Han tager sig desuden af sponsorarbejdet, samt arbejdet med baneservice (kontrol).

Når nu driften kommer til at køre på skinner – og det kommer den til, så kan vi tage fat på ord som fællesskab, visioner, klubaftener, vinsmagning, sct. Hans fest og så videre.

Der vil være medlemmer der ønsker nogle af de emner vi har berørt bliver belyst nærmere. Her kan vi henvise til referaterne, som er lagt ind på hjemmesiden.

Vores ”dør” står altid åben, såfremt I ønsker en forklaring på et eller andet, eller hvis I måske har nogle gode idéer til os.

Rigtig god golfsæson til jer alle fra

Bestyrelsen

 

Nyhedsbrev ultimo september 2013

Søren Kjeldsen Challenge

To juniorer fra Blokhus Golf Klub har deltaget i Søren Kjeldsen Challenge i Brønderslev, Carl Johan Springborg og Marc Lykke Sørensen.

Carl Johan har sendt en beretning fra dagens arrangement. Han skriver:

Jeg deltog den 17. august i Søren Kjeldsen Challenge i Brønderslev Golfklub. Det var en fantastisk dag, hvor alt var sat op som var det en rigtig ”Tour challenge”.

Vi ankom til Brønderslev Golfklub om morgenen, hvor vi blev anvist til en p-plads med vores navne på. I klubhuset var der dækket flot op med navneskilte til golfspiller og caddy og masser af god morgenmad.

 

     
Carl Johan lytter opmærksomt til Søren Kjeldsen   Søren Kjeldsen instruerer Carl Johan

 

Vi blev opdelt i tre hold og jeg startede pÃ¥ driving rangen. Der var igen sat navneskilt ved hvert udslagssted og vi fik alle pÃ¥ skift 5-8 minutters træning/lektion med Søren Kjeldsen. Det var sjovt at fÃ¥ undervisning af en, der ikke er træner til daglig. Han kom med andre input end kun det tekniske – det gik mere pÃ¥ boldkurver og træf, sÃ¥ det var sjovt at fÃ¥ en anden vinkel pÃ¥ det.

Derefter var mit hold til shortgame test og jeg spillede med Søren Kjeldsen junior. Og til sidst skulle vi slå hhv. 60 og 80 meter med en trackman.

Vi fik en helt fantastisk middag med mange slags kød, kartofler og salater. Efter middagen mødtes vi pÃ¥ puttegreenen og fik nogle gode ideer og vinkler pÃ¥ puts. 

Efter træningen skulle vi ud at spille en runde golf. Vi blev først råbt op i et højttaleranlæg, hvor de oplyste navn, handicap, vundne turneringer og hole in one’s.

Efter matchen var der præmieoverrækkelse og dagen var slut.

Jeg hÃ¥ber arrangementet bliver afholdt igen næste Ã¥r, da jeg synes det er en god inspiration og et godt arrangement for unge “golfere”. Jeg hÃ¥ber, at jeg eller en anden junior i klubben er sÃ¥ heldig at kunne deltage i arrangementet næste Ã¥r.

Med venlig hilsen
Carl Johan Springborg Juniorafd.

 

Sponsormatch 2013

Den årlige sponsormatch blev afviklet den 20. september i et forrygende dejligt vejr. Der deltog ca. 60 spillere. Dagen startede med morgenkaffe, og formanden, Jan Mikkelsen, bød velkommen til dagens arrangement. Jørn Jeppesen, Sponsor- og marketingschef i Blokhus Golfcenter, redegjorde for matchproportionerne. Der blev spillet holdvis og individuelt. Ca. Kl. 13.00 var der frokost og derefter præmieuddeling.

Da vejret viste sig fra den bedste side, var der høje scorer. Førstepladsen for hold gik til Kinnerup Autokommission repræsenteret ved Henrik Bærtelsen, Allan Winther, Peder Lund og Flemming Vognsen (billedet).

 

 

Førstepladsen i den individuelle dyst gik til Helen Mejlholm.

 

Fitting Studie

Byggeriet af et Fitting Studie er nu gået i gang. Det forventes at stå færdigt i løbet af oktober.

 

 

Placeringen er på driving range. Hvis man foretrækker at øve på græs, skal det foregå i det markerede område ved udslagsbanen.

 

Klubbens aftale med baneejer

Grundet momsproblematikken i forhold til SKAT er der endnu ikke lavet en aftale med Blokhus Golfcenter. Vi forventer et udspil fra baneejer inden for ca. en uge. Herefter går forhandlingerne i gang, og de forventes færdiggjort inden vores generalforsamling den 26. november.

 

Scorekort

Vi gør endnu engang opmærksom på, at scorekort for at blive behandlet skal være korrekt udfyldt.

 

Nyhedsbrev ultimo august

Jubilæumsarrangementet den 10. august

Den 10. august var Golfcentret klædt på til fest. Golfklubbens 20 års jubilæum skulle markeres med flagallé, Dannebrog vejrede og solen skinnede fra morgenstunden, hvor ca. 120 medlemmer deltog i Jubilæumsmatchen.

 


 

Depoterne blev fyldt op før dagens match (Fotograf Morten Bentsen)

 

Efter matchen spillede et jazzorkester i klubhuset, og det gav stemning og forventning til aftenens begivenheder.

Der var dækket op til fællesspisning i et lejet telt, hvor der blev serveret dejlig mad fra café Bogey. Stemningen var høj, og der blev talt meget om dagens scorer på banen.

 

En dejlig forret (Fotograf Morten Bentsen)

 

Velkomstdrinken blev nydt udendørs (Fotograf Morten Bentsen)

 

Under middagen holdt borgmester Mogens Gade jubilæumstale, hvor han hyldede det frivillige arbejde i alle kommunens foreninger, herunder selvfølgelig også Blokhus Golf Klub.

Han lagde også vægt på de sociale relationer, som et medlemskab af en forening giver. Han glædede sig også over, at centret har fået nye ejere, som kan give optimisme og tro på fremtiden.

Anekdoter hører med til en festtale, og dem havde borgmesteren da også med. Anekdoter om golfspillere selvfølgelig. Sluttelig ønskede han klubben til lykke med jubilæet og held og lykke med de fremtidige aktiviteter.

 

Borgmesteren under sin tale (Fotograf Morten Bentsen)

 

Klubbens første formand, Peter Dahl med medlemsnummer 6, berettede i sin tale om, hvordan det gik til, at der overhovedet blev oprettet en golfbane og en golfklub i 1993. Han talte om pionerperioden 90/91, hvor en gruppe med Henning Tidselbak i spidsen arbejdede for, at det skulle kunne lade sig gøre. Første spadestik til anlægget foregik den 24. august 1992, og det var Sol og strand, Fårup Sommerland og Pensam, der indskød de nødvendige midler. Banen blev indviet i efteråret 1993.

Den stiftende generalforsamling for klubben foregik på Futten i Blokhus. Bestyrelsen kom til at bestå af Peter Dahl, Hanne Pedersen, Ole Vedel, Per Dam Jensen, Carsten Morild, Ruth Ingstrup, Jane Broberg og Keld Sørensen.

Sluttelig gav han udtryk for, at golfklubben kommer styrket ud af sin turbulente periode med Dan Stage og co´s overtagelse af anlægget. Han ønskede klubben til lykke med jubilæet og håbede, at den ville få en god og succesrig fremtid.

Leif Pedersen, formand for Seniorklubben, havde forfattet en fin sang med flotte versefødder. Den gik på melodien ”Fra Halifax til Spanien” . Den blev sunget som fællessang, og det var også med til at løfte stemningen i teltet, da alle sang af hjertens lyst.

Der var præmieuddeling til de dygtige vindere. Flotte præmier sponseret af Blokhus Golfcenter A/S og uddelt af Dan Stage. Til de knap så dygtige og mindre heldige blev der igen sunget en fællessang ”Til dem som heller ikke vandt”. Det var da et plaster på såret.

 

De heldige vindere af dagens match (Fotograf Morten Bentsen)

 

Hele arrangementet sluttede af med en tak til alle, der havde ydet en indsats for, at det hele blev afviklet på bedste vis og under kyndig guidning af aftenens konferencier, Poul Kjeldsen.

Alt i alt en dejlig dag og aften, som giver løfte om en positiv og lys fremtid for Blokhus Golf Klub.

Næste gang, der kaldes sammen til fest i et telt, skal der så være lys i teltet

 

Yoga & Golf – et nyt tilbud til medlemmer af Blokhus Golf Klub

Tirsdag den 29. juli afprøvede 6 nysgerrige (kvindelige!) golfspillere en workshop med fokus på yoga og efterfølgende golftræning i Golfcentret. Vi fik mulighed for at afprøve, hvad yoga kan tilbyde i forhold til vores golfspil.
Yoga kan:

  • Træne opmærksomheden
  • Bruges som opvarmning
  • Forbedre balancen, styrken og bevægeligheden

De tre områder er vigtige elementer i golfspillet.

 


Den yogaform, vi afprøvede, var den blide Yin og Chandra Yoga, som alle uanset køn og alder kan deltage i. Åndedrætsøvelser og opmærksomhedstræning (pranayama) er hele tiden en medspiller i yoga. Det er med til at styrke opmærksomheden og give fokus!
Hvordan var det så at deltage i en yogaklasse? Ja, det var simpelthen super. Vi var alle helt høje efter først 90 minutters yoga og 60 minutters træning på driving range, så vi spillede simpelthen 18 huller bagefter.
Er du interesseret i at deltage i et lignende arrangement, kan du kontakte Birgit Stokbro på e-mail Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
Yogalæreren     Anne-Marie Øland
Golftræner        Morten Jacobsen

 

Indlæg til Nyhedsbrevet

Vi minder igen lige om, at vi gerne vil modtage indlæg til det månedlige Nyhedsbrev, så det ikke ender med en form for envejskommunikation. I lighed med tidligere, hvor Klubber i Klubben og andre sendte tekst og billeder 3 gange om året, ville det være godt, at det også skete nu, så Nyhedsbrevene blev mere interessante for vores medlemmer.
Hvis i sender indlæg senest den 20. i hver måned, kommer det med sammen med, hvad bestyrelsen måtte have.
Send dit indlæg til  Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.