Mandagsklubbens formål er:

At give spillere mulighed for at spille med andre klubmedlemmer – øvede såvel som uøvede
At lære golfreglerne bedre at kende
At introducere spillerne til de mange forskellige spilleformer
At introducere spillerne til klubspil

Mandagsklubben, en klub under Blokhus golfklub. Her er alle, der er medlem af Blokhus golfklub og har et DGU-kort, velkommen. Du er også velkommen, hvis du er medlem af en anden golfklub mod betaling af greenfee. Når golfsæsonen starter, mødes vi hver mandag.

Kl 15.00 har vi den første teetid, så har du lyst til at spille 18 huller, møder du bare op, så du er klar til at starte på dette tidspunkt. Kl. 17.00 mødes de, der vil nøjes med 9 tællende huller. Vi mødes i klubhuset, lige udenfor eller på  driving rangen. Husk at melde din ankomst til matchledelsen.  Er denne ikke synlig, så ring på 40 58 98 70 eller 41 15 63 27. Herefter sammensættes holdene i som regel 3-bolde. Vi mødes i klubhuset efter endt runde til lidt hygge, evt. gennemgang af regler og uddeling af præmier. Cafeen er åben, så der er mulighed for at købe drikkevarer og let mad efter golfrunden. Efter hver match kan matchledelsen indberette scorekort. Det anbefales at lade alle scorekort registrere, også selvom vi kun spiller 9 huller. Samme anbefaling gælder tillige private runder.

Præmierne er:

Mandagsklubben har fine præmier, kan kan være gavekort eller golfbolde. Gavekort kan bruges i shoppen og cafeen.

Mandagsklubben spiller i perioden april – oktober.

Hvad koster det?

Der er mulighed for medlemskab, som oster kr. 300, så har du betalt for hele året. Du kan også vælge at betale fra gang til gang. Så er prisen kr. 25. Pengene går ubeskåret til præmier og afslutning.

Ryder-cup:

I mandagsklubben har vi også tradition at spille “Ryder-cup”. Vi deles op i 2 hold, med hver sin kaptajn, og spiller mod hinanden. Der spilles hulspil med spilleformer som Foursome og Bestball, og det er over 3 gange. Det bliver, som regel, i slutningen af sæsonen, dvs. omkring september og oktober. Også her er der fine præmier, uanset om man bliver nr. 1 eller nr. 2.

Undtaget Ryder-Cup har vi hidtil spillet stableford i mandagsklubben, men der findes mange forskellige spilformater, man kan forsøge sig med. Se dem på dette site: https://www.golf.dk/nyhed/spilformater. Disse mange spilformater kan vi også spille i mandagsklubben, hvis der er stemning for det.

Sæsonafslutning:

I oktober måned har vi sæsonafslutning. Det sker med et brag af en match, hvor vi spiller stableford 18 huller. Der er her, vi bruger et evt. overskud af de penge, der er kommet ind i løbet af året. Der vil også være andre konkurrencer. Det kan f.eks. være en puttekonkurrence og bedste hold.  Sæsonafslutningen indeholder også en middag. Det plejer at være flæskesteg med det sædvanlige tilbehør.

Mandagsklubbens historie:

Mandagsklubben blev stiftet af Birgit Stokbro og Ole Secher i 2014.  Allerede året efter trådte Birgit Stokbro ud, senere er der kommet flere folk med i ledelsen.

Denne klub blev stiftet, fordi der manglede en klub, hvor man kunne mødes på tværs af handicap, køn og alder. Måske var der altid nogen, der manglede andre at spille med. For golf er nu sjovere, når man spiller med andre.

Mandagsklubben er en klub under Blokhus Golfklub. Alle med DGU kort kan deltage. Det er bedst, at man er medlem af Blokhus Golfklub. Ellers skal der betales greenfee. Er du ikke medlem af Blokhus Golfklub, kan du læse mere om centret her:

Formålet med mandagsklubben er, at golfspillere kan knytte forbindelse mellem hinanden, så de kan spille på andre tidspunkter end om mandagen.

Alle er velkommen i mandagsklubben. For vores slogan er GOLF FOR ALLE.

Giv os et like på facebook

Vi hygger os sammen…:-)