Klubmesterskab 2023

Så nærmer tiden sig det årlige klubmesterskab i slagspil i Blokhus Golf Klub og det afvikles i weekenden 23. og 24. september 2023.

Mesterskabet afvikles i de sædvanlige rækker, og der kåres klubmestre i rækker med 3 eller flere deltagere, ligeledes vil der blive kåret en All-over klubmester i både herre- og damerækken, hvis der er mere en 3 deltagere.

Klubmesterskabet i slagspil vil blive afviklet over 36 huller, hvor der spilles 18 huller lørdag og 18 huller søndag.

Da klubben ønsker at så mange som muligt deltager, indføres der i år en særregel for spillere med et handicap fra 20 og derover, som går ud på at man må ”købe” hullerne. Dette vil sige at et par 3 hul kan købes for 8 slag, et par 4 hul kan købes for 10 slag og et par 5 hul kan købes for 12 slag. Beslutning om køb af hul skal være taget inden green nåes. Hermed slipper man for at spille hullet til ende, såfremt et hul forløber sig helt ”håbløst”. Man skal bemærke, at såfremt et hul købes, vil man ikke kunne blive klubmester, men man deltager selvfølgelig fortsat.

Tilmelding til klubmesterskaberne er nu åben i Golfbox, så kom frisk og lad os få et par hyggelige golfdage på Blokhus Golf Center.

På bestyrelsens vegne

Lars Larsen og Morten Pilegaard