Covid-19 opdatering

Myndighederne har skærpet restriktionerne vedrørende Covid-19 for 7 nordjyske kommuner – deriblandt Jammerbugt.

Nogle af de skærpede restriktioner træder i kraft med øjeblikkelig virkning, indtil videre i 4 uger, og betyder desværre, at vi lukker hele klubhuset og alle toiletterne. 18 hullers banen er kun åben for A-medlemmer, og Pay & Play banen er åben for A-medlemmer samt Flex A-medlemmer, altså dem der er bosiddende i Jammerbugt kommune. Tider i Golfbox kan derfor kun bekræftes på Golfbox app’en.

I vil modtage yderligere information, når vi har en endelig afklaring på effekten af restriktionerne.

Generalforsamlingen bliver ind til videre udskudt til den 9. december. I vil modtage yderligere information om tid og sted.

Vi har modtaget nedenstående retningslinjer fra DGU:

Baseret på aftenens pressemøde gælder foreløbigt frem til 3. december følgende restriktioner – for golfklubber beliggende i de syv kommuner – i forhold til DGU’s nuværende anbefalinger:

Fra lørdag den 7. november gælder:

Restauranter, barer, cafeer eller anden servering skal lukkes ned i alle golfklubber i de syv nordjyske kommuner. Der kan sælges take-away mad.

I forbindelse med idræt skal indendørs foreningslokaler lukkes for offentlig adgang. Det betyder for golfsporten, at klubhuslokaler, hvor der er offentlig adgang bør lukkes. Der er i faktaarket ikke nævnt noget om toiletfaciliteter, men det vurderes p.t. at toiletfaciliteter i forbindelse med udendørs idræt som golf, kan holdes åbne.

Fra mandag den 9. november gælder nedenstående, men alle opfordres til at følge de nye retningslinjer allerede nu:

Beboere i de berørte kommuner opfordres til at blive i kommunen og alle andre til kun at krydse kommunegrænsen, hvis man varetager en kritisk funktion.

Offentlige og private arbejdspladser i de berørte kommuner opfordres kraftigt til at hjemsende alle ansatte, der ikke varetager kritiske funktioner. Det er fra Kulturministeriet her til aften blevet meddelt Danmarks Idrætsforbund, at foreningsidrætten ikke varetager kritiske funktioner.

Arbejdsgivere i de berørte kommuner opfordres kraftigt til ikke at tage imod ansatte med bopæl i en anden kommune.

I forhold til golfspillere betyder det, at kørsel i forbindelse med golfspil, både til hjemmeklub og ved gæstespil, ligeledes bør ske uden at krydse kommunegrænsen til de syv berørte kommuner og i overensstemmelse med myndighedernes anbefalinger omkring transport i det berørte område. Der vil derfor i den kommende tid være golfspillere, som er forhindret i at kunne transportere sig til deres hjemmeklub.

Forsamlingsforbuddet på 10 personer bliver skærpet, således at alle undtagelserne fjernes i de syv nordjyske kommuner. Det betyder, at muligheden for forsamling af op til 50 børn og unge til og med 21 år bortfalder. Ligeledes bortfalder muligheden for at forsamle op til 500 personer til kurser, konferencer og generalforsamlinger. Der kan dermed ikke gennemføres generalforsamlinger i golfklubber i de syv kommuner.

Bestyrelsen og Blokhus Golfcenter