Veloverstået klubmesterskab 2020.

I den netop overståede weekend 26. og 27. september har vi fået afviklet årets klubmesterskab, hvor der i år har været pæn tilslutning med 48 tilmeldte medlemmer fordelt på de forskellige rækker. Vejrguderne ville det sådan, at vi har både haft blæst, regn og sol, dog ikke værre end at det sportsligt har været uden den store betydning, da blæsten har været den største udfordring, men det er vi jo vant til her i BlokhusJ. Vi har modtaget stor ros for banens stand fra mange medlemmer og herfra skal der lyde et stort og velfortjent tak til hele greenkeeperstaben for den pæne stand.

På den sportslige side af mesterskaberne, har der været stor spænding i de fleste rækker med tætte afgørelser, men specielt skal nævnes ”kampen” om All-over mesterskabet for herrer, hvor afgørelsen først kom efter omspil på hul 18, kompetanterne her var Rasmus Ellemann og Kristian Hedelund, hvor sidstnævnte trak det længste strå. Det skal også nævnes at der i år har været 3 gange så mange damer til start i mesterskaberne, hvilket resulterede i et fortjent og forholdsmæssigt sikkert All-over mesterskab til Mona Jensen.

Den store tilslutning til årets mesterskab, skaber håb om endnu flere deltagere til næste år, hvor vi med stor sandsynlighed vil afvikle mesterskabet på samme måde som de nu sidste 2 år, nemlig også med et uofficielt mesterskab i stableford.

Klubmestrene og stablefordvinderne var:

Herrer All-over: Kristian Hedelund

Damer All-over: Mona Jensen

Herrer: Rasmus Ellemann

Midage Herrer: Kristian Hedelund

Senior Herrer: Lars Abildgaard

Veteran Herrer: Leif Karlsen

Superveteran Herrer: Poul Erik Poulsen

Superveteran Damer: Mona Jensen

Stableford A-rækken: Leif Karlsen, 2. præmie Rasmus Ellemann

Stableford B-rækken: Andreas Brandt, 2. præmie Claus Simonsen

Ligesom sidste år har turneringsledelsen ivrigt deltaget på den sportslige del, og desværre ikke husket at få taget stemningsbilleder og billeder af vinderne, jeg undskylder herfor igen igen.

På Blokhus Golf Klubs vegne

Morten Pilegaard