Nye restriktioner

Smitten med corona stiger og derfor er der igen indført flere restriktioner. Restriktionerne løber p.t. frem til d. 17. januar.

For golfklubberne og især restauranten/cafeen betyder det:

• Besøgende i klubhuse, foreningslokaler og restauranter skal bruge mundbind indtil man sidder ned.
• Kunder og ansatte med kundekontakt i proshopper skal bruge mundbind.
• Der skal forevises coronapas ved besøg i restauranter, cafeer mv. (take away undtaget)
• Personale i restauranter med kundekontakt skal bære mundbind.
• Restauranter, cafeer mv. skal være lukkede i tidsrummet 23.00 til 05.00 og der er forbud mod salg af alkohol i perioden 22.00 til 05.00.
• For indendørs serveringssteder gælder der et arealkrav på 2 m2 pr. siddende gæster og 4 m2 for stående gæster. Derudover er der krav om at opsætte skilte, som viser, hvor mange gæster, der er tilladt på serveringsstedet.
• Kulturministeriet, DIF og DGI opfordrer til at alle indendørs idrætsaktiviteter (ikke udendørs) aflyses indtil d. 5. januar, hvor grundskolerne starter igen. Hvis golfklubberne vælger at have fx golfsimulatorer åbne, så sørg for at indføre smittereducerende foranstaltninger som håndsprit, mundbind ved ankomst og afgang, afspritning af kontaktpunkter, god udluftning mv. Der skal ikke fremvises coronapas ved indendørs idrætsaktiviteter.

Se vores samlede anbefalinger til golfklubberne her