Mandagsklubbens sæsonafslutning 2023

På falderebet til skiftet til vintertid fik vi afsluttet sæsonen 2023 i Mandagsklubben. Det var en kold fornøjelse og man kunne godt mærke, at Kong Vinter åndede os lidt i nakken, her kunne et ekstra lag tøj løse problemet. Selvom det var koldt var der næsten vindstille og vi blev også forskånet for vand, bortset fra det, der kom indenbords fra de medbragte flasker og dåser.

Præmiebordet var så overdådigt, at alle fik en præmie med hjem, uanset hvordan ens spil fungerede (eller ikke).

Som noget nyt i denne sæson, har vi haft 3 runder i færrest putt under vores ordinære spil om mandagen. På de 3 runder sammenlagt havde Thomas Thesmer Sørensen 101 putts, en anden Thomas, Nemlig Thomas Kofoed Madsen pustede dog i nakken med 104 putt.

For de 101 putt blev Thomas Thesmer Sørensen præmieret med 2 flasker vin, sponseret af SuperBrugsen i Pandrup.

Selvom det var køligt vejr, kunne én bestemt spiller dog godt holde varmen, for han brændte banen af.

Vinderne blev hermed:

Individuel placering:

1. Ronnie Bjerregaard, 42 point
  2. Sebastian Schulz, 36 point
  3. Britta Christensen, 35 point
  4. Chang Larsen, 34 point
  5. Thomas Thesmer Sørensen, 34 point
  6. Kjeld Schulz, 34 point
  7. Hans Nielsen, 33 point

Dagens vindere.

Bedste hold – Irish Rumble: Hans Nielsen, Thomas Kofoed Madsen og Ronnie Bjerregaard vandt med 95 point holdkonkurrence, og det undrer ikke, når Ronnie kom ind med 42 point

Bedste hold

Vi havde også nærmest flaget, eller ”closest to the pin”, bedste slag i 2. slaget og længste drive, som vi plejer. På hul 2 var ingen dygtige nok til at komme i betragtning. Men på hul 14 var Ronnie Bjerregaard den som kom tættest, dog uvist med hvilken afstand til hullet. Der var ellers målebånd til at måle efter med.

Bedste 2. slag, hul 5 blev Bjarne Ø. Petersen og bedste 2. slag, hul 10: Ronnie Bjerregaard.

Bjarne Ø. Petersen

Længste drive på hul 13 Sebastian Schulz med 240 meter.

Sebastian Schulz

2 spillere var heldige (eller dygtige) at komme ind med birdies. Det blev præmieret med en bold hver. Det blev:

Ronnie Bjerregaard på hul 5

Bjarne Ø. Petersen på hul 9

Bjarne Ø- Petersen og Ronnie Bjerregaard.

Ronnie tog godt for sig af præmierne, men der var, som nævnt, mere end rigeligt til alle.

Hvis størrelsen på tøj eller handsker ikke passer, kan det byttes i shoppen.

Der var også nogle, der ikke klarede sig godt i dag. De fik en måske hårdt tiltrængt træningslektion med Danny, sponseret af Blokhus Golfcenter.

Vi takker sponsorerne, som er SuperBrugsen i Pandrup, Anne Grethe Pedersen og Blokhus Golfcenter.

Tak til fotograferne Diana Fiedel, Chang Larsen, der udover den sædvanlige ”hoffotograf” leverede billeder fra dagens arrangement.

’Vi vil også takke Noy i cafeen for hver at servicere for sultne og primært tørstige spillere, når de kom ind på hul 19 efter golfrunden, uanset hvordan den gik.

Efter spillet var der hyggeligt og socialt samvær, spisning, hvor menuen traditionen tro var flæskesteg med det hele. Og så selvfølgelig præmieoverrækkelsen.

Velfortjent måltid mad.

I denne vinter er der mulighed for at spille indendørs golf. Centret har fået fat i en simulator, hvor man har mulighed for at prøve mange forskellige baner, også udenlandske uden at skulle pakke en kuffert. Er du interesseret i dette, så henvend dig til centret.

Mandagsklubben kan fejre 10 år jubilæum næste år. Du kan læse mere om Mandagsklubben, herunder dens historie her: https://blokhusgolfklub.dk/om-mandagsklubben/

Mandagsklubben siger tak for denne sæson og vender tilbage til april måned i 2024. Naturligvis er der stadig mulighed for at spille golf, når vejret tillader det. Banen er stort set åben hele tiden, undtaget ved frostvejr.

Se flere billeder på facebook.